Thursday 31 May 2012

Adik-adikku kembali lagi...

Assalamualaikum. Salam sejahtera, kepada anda semua, moga bahagia. Di hari yang indah ini, lagi mulia, dipertemuan ini jalinkan kasih sayang. Ha, ini lah yg kita semua sedang terapkan dalam setiap kumpulan etnik di negara kita agar rakyat jelata dapat hidup dengan aman dan damai. Jom saya ingin berkongsi sedikit tentang program yang telah berlaku pada 2 hari lepas, Projek Kilauan Mutiara (PKM) SK Keratong 2 Siri 2 2012 di UMP Kampus Gambang.



Setibanya saya di sana, saya telah menerima seramai mungkin pelajar sebab saya terlupa nak kira berapa ramai yang mengikuti program itu. Saya tak sangka sebab diorang still ingat kat saya walaupun dah lama tak ketemu. Saya pun rasa seronok giler la and terus excited nak abiskan program tu ngan diorang sume. Saya tlah ditempatkan di tingkat satu blik no 8 bersama 8 orng plajar termasuklah adik angkat saya seblum nie. Pagi tu saya mnghandle slot pagi iaitu ice breaking. Di samping itu, saya tlah mengajar kt diorng beberapa refreshment baru iaitu Generasiku, Night of Fire, Para-Para Sakura dan Kau Boleh. Stelah beberapa refresment itu tlah dibuat, mereka dibahagikan kpd 5 kumpulan dimana satu kumpulan terdpat 11 dan 10 org ahli. Dan kami bermain game 'Bang Bang Boom' yg bertujuan supaya mereka dpt mengenali antara satu sama lain. Sehingga teggah hari, kami berehat krana ingin mrnunaikan solat jumaat. Tgh ari 2 kami sume di jamu dengan nasi ayam.



Setelah solat jumaat, kami sume brgrak ke TC (Teluk Cempedak) untuk aktiviti seterusnya di tepi pantai. Punya la seronok adik-adik nie sbb dpt g pantai dismping shopping kt TC 2. Smpat gak la kami bergambar kt sne n de gak org baik ati yg blanja aiskrim McD. Thanks byak2.





Bersmanbung mlam pula, kami pwn mengadakan slot 'Inovasi' dimne sume adik akn memikirkan satu benda bru untuk direka menggnakan straw, kertas, dan masking tape. Sungguh xdisngka2 mereka sumenye hebat2 belaka. Kumpulan 1 dgn rekaan 'Kerete Kebal Terbang' nye, kumpulan 2 dgn 'Perisai Samurai' yg berharga RM 300 juta dn pling mahal, kumpulan 3 plak dgn 'Kota Impian' nye, kumpulan 4 dgn 'Terowong' nye dan akhir skali kumpulan 5 dgn 'Jambatan' nye. Kami mengakhiri slot itu dgn refeshment 'Gemuruh' dan 'Night of Fire'. Malam di hostel, blik saya tlah dihntui oleh cter '4bia' dan sume org pwn jdi fobia ngn suasana mlm 2 walaupwn pde mulanye, adik2 nie trlalu excited nk tgk cter 2. Menjelang keesokan pagi, adik2 tlah dikenakan senaman pagi bersama fasi-fasi.










Setelah diberi sarapan pagi berupa nasi lemak, mereka disajikan dgn lawatan ke UMP Kampus Gambang seblum menunggu majlis penutup oleh Penasihat klab In-Smartive. Setlah majlis penutup, sesi bergambar brsme adik-adik dan penasihat klab serta cikgu-cikgu. Semoga program ini dpat mmberi semangat kpd adik2 tuk wat yg terbaik dlm UPSR 2012 yg mendatang. Sekian, wasalam.







No comments:

Post a Comment