Tuesday 15 October 2013

Trip Yang tidak Dijangka

Hai, setelah 4 minggu berkampung di Kuala Pahang, tiba la masa untuk berehat sempena Hari Raya Aidiladha. Bukan pe, memang tak banyak kerja tapi tiba2 rasa macam penat sahaja. Hmmm, nie pwn baru sahaja tamat Perjumpaan Perdana Kelab In-Smartive + AGM pada Rabu yang lalu. So, tampuk kepimpinan telah pwn berubah ke kepimpinan baru iaitu Acap Press, Firdaus Yasin, Muhaimin Mamat, Ahmad Bahiyuddin, Azmira Othman, Siti Shafeera Kamal Azman Shah selain mengekalkan kepimpinan lama iaitu Mohd Nizam Azhar, Wan Muhammad Irwan dan saya sendiri melalui pemilihan secara demokrasi. Tak sangka saya masih lagi diberi kepercayaan untuk menjadi kepimpinan bagi sesi 2013/2014. Terima kasih kepada yang telah memilih saya.

Kepimpinan Kelab In-Smartive UMP sesi 2013/2014

Sampai la ke hari Jumaat, hari yang telah lama saya tunggu sejak 3 minggu lalu kerana plan nie dah lama rancang. So, saya telah ke Bandar Diraja Johor, MUAR mengikuti si comel Atiqah Razak ke rumahnya. First time ikut orang ke rumahnya buat saya rasa gementar sikit, takut tak dapat sesuaikan diri di rumah orang. Rupanya, keluarga si Atiqah nie sume baik2 belaka dan sporting. Trime kasih la banyak2 kat family nie especially mak Atiqah sebab tak jemu layan saya. Bukan saya sahaja ke sini, de 3 orang lagi yang telah follow iaitu Nizam Azhar, Suaidah Syazwani dan Che Syam. Diorang nie memang kawan2 yang oshem. Mula2 plan nak pusing Muar tapi bila dapat tahu MELAKA juz sejam je dari situ, plan bertukar, gi melawat Melaka Bandaraya Warisan Dunia dan Bandaraya Bersejarah pada hari keesokannya, Sabtu.


Di pintu masuk Zoo Melaka

Dekan atau 'Bamboo Rat'

Badak Putih

Inilah Parameswara (ilustrasi sahaja)

Haiwan pintar, Si Kancil

Lambang skuad Perak, Si Seladang

Lemur (nama dia Nasir)

Ankole Cattle (muka cam opah dalam 'Kampung Boy')

Burung Kasawari (makanan favourite ialah katak dan ular)

Penyamar hebat, Harimau Bintang

Pemanjat pokok terulung, Harimau Kumbang (Panther)

Ikon 'Sparta Kook', si Harimau Belang

Sang Buaya Tembaga (bukan buaya pegaga)

Merak (peacock)

Beruang Matahari (Sun Bear) yang kesunyian

Haiwan paling besar di darat, Gajah (elephant)

Cool je si Iguana nie

Masjid al-Azim, Melaka

First time jumpa mesin air yang sume harga air tin iaitu RM1.00

Dalam kompleks Mahkota Parade

Memorial Pengistiharaan Kemerdekaan

Kota A Farmosa

Gereja St. Paul

Dataran Pahlawan yang sangat menarik

Mercu tanda Melaka, Menara Taming Sari

Masjid Selat Melaka

Beratur sebelum menaiki Menara Taming Sari

Tiket-tiket yang berkaitan

Seronok sebab dapat berjalan dengan kawan2 yang sentiasa support saya dari belakang. Walaupwn ada banyak dugaan semasa trip nie tapi still seronok. Naik Menara Taming Sari membuatkan saya rasa teruja melihat Bandaraya Melaka pada waktu malam. Sesiapa yang nak naik menara itu gi sebelum kul 8 malam sebab leh dapat diskaun 50%. Lepas u dah tak dapat. Kami pulang ke rumah dalam pukul 12.30 tengah malam. Keesokan pagi, Nizam dan Suaidah telah pulang ke rumah masing-masing namun itu tidak bermakna trip nie sudah abis, kami bertiga (Atiqah, Che Syam dan saya) pula wat trip ke Muar. Nak la taw ape je de kat sini, dah la bandar nie bandar diraja Johor. Dalam kul 5.30 petang, bermula la trip singkat kami.


Di Tanjung Ketapang pada waktu petang

Banyak monyet berkeliaran di paya bakau ini

Saya berlatarbelakang Sungai Muar

Finally, I wuz ere at Dataran Tanjung Emas

Sambil baca tentang Menara Taming Sari

Mee Bandung Muar dan ABC di kedai makan di Tanjung Emas

Sedang mencari buku sesuai di Tanjung Mas, Wetex Parade

Dan akhirnya, tamat sudah trip saya di Muar serta Melaka. Che Syam telah pulang ke kampung halaman di Kuala Terengganu pada Ahad malam dan saya pula bergerak ke Kuala Lumpur dahulu sebelum ke Perak dengan menaiki bas pada keesokan pagi. Serius, sangat best ke Muar sebab banyak barang serta makanan yang jauh lebih murah dari tempat-tempat lain. Rasa cam nak pergi lagi ke sana, berharap dapat ke sana lagi...



Sedikit informasi

Kompleks Menara Taming Sari


Saya di Zoo Malaka

Bergambar bersama Sang Gajah

Nizam, Suaidah, Atiqah, Che Syam, Badruzzaman

Haiwan kegemaran saya, Pak Belang

Berlatarbelakang 'Tiger's Den'

Mereka pun nak juga

Nampak tak burung diatas??

Pemandangan dari Bukit St. Paul

Kereta Y.T.M Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj

Saya dan 'Kwangsoo', si Zirafah

Bergambar sebelum pulang
Waktu petang di Dataran Tanjung Emas

Gaya masing-masing

Di rumah si Atiqah Razak

Che Syam bersama anak-anak buah si Atiqah Razak

Hai, tak puas-puas bergambar ke??

Bersama mak si Atiqah sebelum menghantar Che Syam pulang


No comments:

Post a Comment